Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

zondag 11 december 2016

aquarel winterzonsondergang

gisteren vertelde ik het al,
dat ik aan het tekenen en aquarelleren ben geweest...
Geïnspireerd door het internet...


eerst de tekening gemaakt,
met een HB potlood
op aquarelpapier,
het papier vastgeplakt tegen het bobbelen..


de benodigdheden in beeld,
allereerst het voorbeeld...
de aquarelverf van Winsor&Newman,
 mijn Cotmandoos...
mijn penselen...
verschillende bakjes water


dit is het resultaat....
als ik aan het aquarelleren ben 
vergeet ik vaak foto's te maken ,
nu dus ook weer...


even saampjes op de foto,
om te vergelijken....

Ik moet zeggen ik geef er wel altijd een eigen draai aan,
teken en schilder niet klakkeloos iets precies na,
ik bekijk het gewoon met mijn eigen ogen...

Ben tevreden met dit resultaat...
wel heb ik moeite met foto's maken
in deze tijd, het is vaak wat overbelicht of te donker.
Ik heb de aquarel ook nog ingescand
en dat geeft toch een wat betere resultaat,
kijk maar mee...

Persoonlijk vind ik dit mooier als de foto,
maar dat is natuurlijk mijn mening,
graag wil ik jullie mening er ook over horen....

Liefs en groetjes van Martha!







9 opmerkingen:


  1. Prachtig hoe je dat gemaakt hebt, heel gaaf ☺
    Een fijne en gezellige (knutsel) zondag
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel-Hert-rendier-ree}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Martha, ja, ik vind jouw uitwerking ook het mooist. Wat lichter en toch wel een winterse uitstraling. Heel mooi die verschillenden kleuren. Ik vind dit zoalsje weet razend knap...
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Martha....de kleuren zijn heel erg mooi....een prachtig geheel!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woooow Martha wat heb je dat weer kunstig gemaakt....zo mooi die zonsondergang...prachtige kleurtjes ......SCHITTEREND!!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaw Martha ! Dat is echt gewoon prachtig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat foto's maken is echt een ramp, vandaag was het somber en nat, morgen maar weer eens proberen..
    Je hebt een prachtige aquarel gemaakt, mooi in deze zachte kleuren,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joh wat mooi!! dat pakte goed uit. Eigen draai tezamen met wat in je gedachtes speelt is wat dit een kunstwerk maken. Kan je bijzonder trots op wees.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!