Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

donderdag 31 januari 2019

foto werkwijzer

zoals ik gisteren heb  beloofd,
vandaag laat ik jullie een werkwijzer zien



de basiskaart,
ril aan weerskanten 5,5 cm


dit is het model uiteindelijk...


snijd een tekstvierkantje
en plak die in de binnenkant 
naar eigen inzicht in de basiskaart


snijd 2 zwaluwstaartflapjes


1 linkse en 1 rechtse
ril de zijkantjes op 1 cm
vouw de zwaluwstaartjes om en om,
zodat ze een luikje vormen


lijm de flapjes met de rand
op de rilvouw van de basiskaart
let op dat je 2,8 cm van de bovenkant 
voor beide flapjes meet


dan krijg je dit resultaat


snijd een vertikale topkaart
8x16 cm
ril op 1 cm en 15 cm
dit zijn de lijmflapjes


leg deze topkaart even tijdelijk
onder het schuifluikje, 
aan de boven en onderkant gelijk,
zoek in het luikje het midden en markeer


leg de topkaart over het schuifluikje heen
en bepaal het gat


plak de lijmflapjes
aan de onder en bovenkant 
van de basiskaart

Als je kaart nu opent 
 gaat het luikje open,
en doe je de kaart dicht 
sluit het luikje

De kaart naar eigen inzicht bekleden.
Ben benieuwd of deze uitleg duidelijk is!


  
    



zo dit was mijn verhaal,
als het niet lukt help ik graag!

Liefs en groetjes

Martha!

13 opmerkingen:

  1. super gaaf Martha. nu nog de uitvoering doen.

    hr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt je best gedaan om het duidelijk te maken Martha. Zelf heb ik de werktekening toen meegekregen op die workshop. Dus als ik nog eens veel tijd heb ..... ;)
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh kijk, nu is het al meteen een heel stuk duidelijker.
    Heel erg bedankt voor je moeite.
    Ik hoop dit weekend tijd te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed zeg deze werkbeschrijving, dank je wel! Ik sla het in ieder geval op, wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat knap om zo'n ingewikkelde kaart te maken, daar ga ik echt niet aan beginnen, je hebt wel een geweldige beschrijving gemaakt,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel dank voor je moeite Martha! Ik vind het ene top kaart! Hopelijk lukt het me een keer deze ook te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige beschrijving Martha, ook je kaart is schitterend, ik krijg zo iets niet voor elkaar. Fijn weekend, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt Martha maar ik denk dat ik dit een keer samen met Daphne ga maken. Ik denk niet dat ik er alleen aan toe kom maar het is een leuk onderwerp voor onze aankomende knutsel dag.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Martha, leuke blog heb je,ga me meteen volgster maken zodat ik niks mooie meer van je ga missen.
    Lieve freubelgroetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een geweldig leuk model en een goede beschrijving want het is me gelukt!!! Ik ga het weekend wat foto's maken en dan zet ik hem op mijn blog....bedankt!!!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor alle volgers die deze ook graag maken een goede uitleg met foto's en al! Goed gedaan! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goede uitleg van de werkwijzer. Ook je kaart is super mooi geworden.
    mvg Sandie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lief dat je zo'n uitgebreide foto-tutorial hebt gemaakt Martha. Ik ga eens een poging wagen want ik wil hem al zĆ³ lang maken
    ;p De kaart hieronder met de ruitjes-opening is ook weer zĆ³ mooi. Prachtig zoals alles bij elkaar past en heel mooi dessin-papier. Ik ben benieuwd of het me lukt, nu nog even tijd vinden ;p
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!