Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

woensdag 13 maart 2019

Voor Betty + werkwijzer

Betty mijn vriendin was vorige week jarig
ook voor haar een kaartje gemaakt,
eigenlijk hetzelfde model als
DIT 
de afmetingen zijn iets anders


dit kaartje is gemaakt van kraft
in vintagestijl


het harmonica gedeelte aan de binnenkant


het bovenaanzicht


de labeltjes zijn er weer uit te halen


model,
28 x10cm
( die van zondag was 28x14cm)
aan de linkerkant, de voorkant dus
maak je een venster,
naar eigen inzicht


het harmonica gedeelte
22x10cm
( zondagkaart was 22x14cm)
scoren op 7-14-21 cm


op de rilllijn van 21 
( op het voorbeeld staat 22, das dus fout ahum)
meet je precies af, aan het venster in de voorkant
dit snijd je eruit,
dus waar mijn potloodkruis zit


het venster is eruit gesneden


het harmonica gedeelte,
lijm je aan de binnenkant van de kaart
dit is 7cm,
eerst een dalvouw op 7cm,
dan een bergvouw op 14 cm
de flapjes op 21cm zijn ook bergvouwtjes



je legt het gedeelte waar het uitgesneden
potloodkruis was,
precies tegen het uitgesneden venster,
de flapjes sla je naar binnen,
je vouwt de basiskaart in het midden om
dus op 14cm,
nu kun je bepalen waar je de flapjes kunt lijmen


het rechthoekje wat uit het venster komt
gebruik je opnieuw,
het past precies tussen de 2 flapjes


je doet op het rechthoekje  lijm
leg het terug in het kader,
vouw de kaart dicht
en voila het venstertje zit vast
aan het harmonicapaneeltje


zo ziet de voorkant er nu uit



het bovenaanzicht

Pftt ik vind het wel lastig om uit te leggen
hopelijk is het een  beetje duidelijk geworden
Belangrijk is dat alle kanten
dezelfde afmeting hebben,
dus de flapjes moeten heel nauwkeurig
gelijmd worden aan de binnenkant
van de basiskaart....

Veel succes, als het niet lukt
laat het dan maar weten, wellicht
kan ik nog tipjes geven....

Vind het wel een heel leuk modelletje,
dit kaartje, ben ook benieuwd wat jullie
ervan vinden!

Liefs en groetjes
Martha

15 opmerkingen:

  1. Vintage is altijd leuk vind ik.
    Heeft meteen iets chique's.
    Mooi hoor.

    Het model is echt héél erg leuk, ik dacht alleen wel, halverwege je uitleg, "whahahaaa, dat wordt leuk als ik die met mijn moeder ga maken, haha"
    Hoop dat je dit leest mam, ik wens ons veel succes, haha.

    We gaan het proberen, lukt het niet, dan hoor je het Martha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Martha, wat heb je een prachtige kaart gemaakt voor je vriendin,net zo’n mooierd als die andere, duidelijke uitleg met de foto’s,ik ga hem in gedachten houden!! Fijne avond nog en lieve groetjes, Wilmaxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'n Superleuk kaartje is het weer geworden! Mooi zo in vintage stijl. Het model is top en je uitleg is duidelijk hoor! Of ik me er ook aan ga wagen... :) Liefs, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is me gelukt om er één te maken, alles gaat prima,maar die flapjes moeten wel precies in dat binnen gedeelte passen, daar ging het fout bij mij, de jouwe is weer prima gelukt, leuke vintage kaart,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem schitterend maar ik ga me er nog niet aan wagen ;-) Misschien later nog eens...
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, dat was wat ik ook halverwege dacht:dit gaat leuk worden als ik dat samen met Daphne ga doen. Maar het wordt ons project voor a.s. dinsdag. Ik heb genoeg tijd om een proefkaart te maken. Hij is heel erg mooi geworden Martha. Groetjes en bedankt voor je mail met de link, ga morgen proberen het op mijn blog te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi is deze kaart, wat heb je hem ook mooi afgewerkt Martha! Bedankt voor de beschrijving, ik ga hem snel eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met behulp van mijn lieve man is de proef kaart gelukt en eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk als ik dacht dus binnenkort komt er ook een van mij op mijn blog. Hoe kom je toch altijd op deze leuke ideeën?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super gave kaart!! Heel erg mooi en speciaal!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ook weer een mooie kaart Martha ik ga dit modelletje eens goed bekijken als ik veel tijd heb.........want ik hoop volgende week aan jouw model tebeginnen die je gestuurd hebt. en natuurlijk je stempeltjes.

    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuke kaart, erg mooi model en wat lief dat je het met ons deelt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaart, in een erg leuk model en leuk dat je ook laat zien hoe je hem maakt, handig voor de bloggers die ook graag dit model willen namaken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb de oranje kaart eerste bekeken. Dus dezelfde reactie als daar. Mooie model, en de kleuren van deze vind ik echt mooi.
    Groetjes Sandie

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!