Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

zondag 28 juni 2026

65

 een kaart in opdracht
voor een dame die 65 is geworden



opnieuw een flapkaart
en ook het ECD dessinpapier weer gebruikt
alleen het formaat is anders 
de bloemetjes weer zelfgemaakt
en gekleurd met distres inkt
de cijfers zijn van holografisch kartion



als je aan het touwtje trekt



dan flapt de kaart eruit
met HOERA



trek je verder 
dan verschijnt deze gestempelde tekst




aan de binnenkant 
een vakje gemaakt
voor een envelopje
met een kaartje



dat zie je hier

De opdrachtgeefster was er tevreden mee
ik vind het ook een leuk model


Liefs en groetjes

Martha







woensdag 24 juni 2026

voor Marjolijn

vorige week was 
MARJOLIJN jarig
nog van harte gefeliciteerd Marjolijn!
deze kaart heb ik gemaakt



geïnspireerd door PINTEREST
en gebruik gemaakt van dat hele
leuke, gave muizenboek die ik van
Richard heb gekregen




dat muisje heb ik op karton geplakt en uitgeknipt
dus lekker stevig zit hij op het schilderijlijstje
het lijstje verhoogd opgeplakt met foamtape
de grasje bewerkt met goudspul
de bloempjes en gouden hartje gegeven

Marjolijn heeft de kaart ontvangen
en ze was er heel blij mee

deze kaart mag meedoen 
bij de challenges van 
CARLINKAARTENPARADIJS
waar ze het thema 
"ga je mee naar de zee"
willen zien

Liefs en groetjes

Martha



zondag 21 juni 2026

voor Joke

 afgelopen week was Joke jarig
reden voor een kaart



het is een flapkaart
gemaakt met het mooie dessinpapier van ECD
de basis is van cremekleurig kaartkarton
de bloemetjes zelfgemaakt
de stans is van de Action
de hartjes zijn diamond painting steentjes




als je aan het touwtje trekt
flapt de kaart open
en zie je deze tekst


en deze tekst




de binnenkant met onze wens




en nog een keertje op de foto

Joke was er blij mee!

Liefs en groetjes

Martha







donderdag 18 juni 2026

voor Fem

 Afgelopen weekend vierde Fem haar verjaardag
en dat was natuurlijk groot feest!
Oma is een nachtje gaan logeren in Doorn
en heeft het feestgedruis allemaal meegemaakt
supergezellig!
Natuurlijk heb ik een kaart gemaakt



een easelschuifkaart
met het muisje van ECD
deze had ik onlangs op de beurs gekocht
zo leuk om dat beestje aan te kleden
het dessinpapier is al oud maar blijft leuk



als je aan het schuifje trekt
komt de tekst tevoorschijn




hier is het model goed te zien




onze wens op de achterkant




dit kussentje had ik ook nog gegeven
Fem houdt van allerlei
kussentjes en knuffels
deze is gemaakt door
een dame van de hobbyclub




van ons heeft ze een schooltas met etui gekregen
ze gaat immers na de vakantie naar groep 3
en dan ben je al groot hoor, oma!

Het was een erg gezellige dag
en later op de middag ben ik met het OV
weer terug naar huis gegaan

Liefs en groetjes

Martha











maandag 15 juni 2026

Hybiscus

 2 weken geleden waren wij in Rockanje
voor een race demo van Richard
op een gegeven moment zag ik een mevrouw
iets creatief maken
we raakten in gesprek en ik kreeg de creatie
dat was voor mij een reden om 
iets terug te doen
dit heb ik gemaakt



ik heb een Hybiscus, oftewel
een Chinese Roos getekend
en ingekleurd met de Inktense kleurpotloden
de achtergrond gemaakt met een stencil en inkt
de tekst zelf geschreven
en het droedellijntje maakt het af



afgelopen weekend waren we in Wemeldinge
daar heb ik het aan haar gegeven
ze was er erg blij mee




dit is de achterkant




en dit heb ik van haar gekregen
een gevouwen vaasje van een boek
ik vind het echt leuk!

In deze weekendjes ontmoet je zulke leuke mensen
en zie je zulke mooie dingen, in Rockanje
zijn we heerlijk nog naar de zee geweest
In Wemeldinge ben ik naar het dorp gewandeld 
en genoten van de mooie omgeving
en Richard heeft goed gereden




dit was in Rockanje
hier had Richard de achtste plaats veroverd




en dit een actie foto
in Wemeldinge
daar had Richard de eerste prijs

Al met al weer een aantal leuke weekendjes gehad
en er zitten er ook nog in het verschiet...

Liefs en groetjes

Martha







zaterdag 13 juni 2026

60

 een kaartje in opdracht
voor een man die 60 jaar wordt



het is een easelkaart
een kilometerteller gevonden
op het internet, de wijzer eraf gepoetst
in PAINT en een wijzer getekend en geknipt
deze richting de 60 geplakt




de radertjes zijn van Sizzix
deze met zwart embospoeder bewerkt
gefeliciteerd is het stoppertje
de radertjes bevestigd met splitpennen




2 kadertjes uit de kilometerteller
gesneden, waar tekst achter zichtbaar wordt
als het kaartje erin zit zie je
van harte en onderaan de datum van de verjaardag




als het kaartje eruit gaat 
zie je hoera en de geboortedatum
op de achterkant van het kaartje 
kan de wens worden geschreven




binnen in de easelkaart
een bandje gemaakt
waar een envelopje in past
het papier heb ik ge-embosd
en bewerkt met zwarte inkt
de radertjes verbonden met een zwart touwtje




zo is de easelkaart duidelijk in beeld




en dit is de achterkant met mijn naambadge

de opdrachtgever was er blij mee
en ik heb met erg veel plezier deze kaart gemaakt!

Liefs en groetjes

Martha







donderdag 11 juni 2026

Voor Ans en Ed

 Vandaag viert Ans haar verjaardag
van harte gefeliciteerd!
dit heb ik gemaakt



een collagekaart
met de plaatjes van MAREMI
de achtergrond gemaakt met een stencil
bewerkt met Oxide inkten
nog wat stempeltjes gezet
en structuurpasta
de tekst gemaakt met de lettertang
de bloem is ook zelfgemaakt
en in het hart een reuze splitpen




de binnenkant met onze wens




ook waren Ans en Ed 25 jaar getrouwd
dus heb ik een bijpassend label gemaakt
alles is hetzelfde als de kaart
de cijfers zijn van zilverkarton



op de achterkant van het label de wens

Dit label laat ik meedoen bij de
CREALADIES
daar is het thema
"Alles is liefde"




even samen op de foto
ik ben er tevreden mee

Hopelijk heeft Ans de post ook ontvangen
en zijn ze er blij mee!

Liefs en groetjes

Martha






maandag 8 juni 2026

Voor Lewis

 Lewis heeft zijn zwemdiploma A
gehaald, mooie prestatie!
natuurlijk heeft oma een kaartje gemaakt



de grote letterstans weer gebruikt
en het plaatje verwerkt met een schudgedeelte
het papier is allemaal van de Action
het plaatje van internet



hier staat hij trots met KROKO




op deze foto is het schudgedeelte duidelijk




onze wens




en nog een keertje op de foto

Nu mag FEM ook bijna afzwemmen
toch wel weer een geruststelling
dat ze kunnen zwemmen

liefs en groetjes

Martha