Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

donderdag 9 maart 2017

leuk samen geknutseld...

ja ik heb samen met 
geknutseld, afgelopen vrijdag..

we kennen elkaar vanuit "blogland"
en we hebben gewoon eens af gesproken,
zij is bij mij komen knutselen.

En ze kwam niet met lege handen,
sjonge wat ben ik verwend zeg!!!


ik heb doosjes met krijt gekregen
ook nog wat dozen met "te gekke krijtjes"


een hele set met "vulmateriaal"voor schudkaarten
allemaal flesjes...

en we hebben een pop-up kaart gemaakt
bewerkt met "gold foil"
ik heb echt veel geleerd


dit is de voorkant van de kaart,
bewerkt met een hotfoilpen


de binnenkant van de kaart
is een pop-up,
Sandie heeft het mij het mechanisme geleerd 
heel leuk, 
als je em opent lijkt het vlindertje te vliegen,
de tijd is omgevlogen
we hebben zoveel gepraat dat het kaartje
niet helemaal af is gekomen..


ik heb ook wat goudfolie gekocht
en heb het kaartje afgemaakt
er zijn verschillende methodes om de folie
op je project aan te brengen.
Allereerst dus met een pen die heet wordt,
ik heb als alternatief een Hotfix applicator gebruikt,
werkt ook goed!


hier zie je de vleugeltjes daar mee bewerkt...
Je kunt ook met dubbelzijdig tape werken,
daar folie opdoen en door de Bigshot halen,
dit kun je zien in de vorige foto...


deze methode is met Versamark en EP,
bewerk een vierkant glad kaartje hiermee,


leg het folie eroverheen
 en leg het tussen een printerpapier
 en haal het door de lamineermachine heen,
even laten afkoelen,
dan snijden met  de Bigshot en een malletje


dan krijg je dit resultaat,
vergulde stansjes....
Leuk he?!
De tekst heb ik met een lijmpen geschreven,
en heb er folie op gelegd en afgewreven.

Zo zie je maar door samen te knutselen,
krijg je weer nieuwe ideetjes...

Ik heb voor Sandie ook wat gemaakt,
maar dat laat ik in een volgend bericht zien!

ben blij dat ik Sandie heb mogen leren kennen,
een herhaalafspraak gaat er komen,
ook Saartje vindt Sandie superlief!!!
Dus wie weet gaat ze de volgende keer mee!

jullie mogen weer reageren,
liefs en groetjes van Martha


10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er weer heel mooi uit!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er erg gaaf uit Martha.
    super dat je zo'n fijne dag hebt gehad samen.
    en wat een mooie kadoos heb je gekregen daar zullen we nog mooie dingen mee zien.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om zo samen mte knutselen Martha en jullie zijn heel ijverig geweest...weer een leuke nieuwe techniek aangeleerd zie ik wel...met een schitterend resultaat!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat bloggen tot een knutsel-afspraak geleid heeft Martha. Leuke technieken hebben jullie uitgeprobeerd met mooie resultaten en wat lief om dit weer te delen.
    Die kaart met zwevend vlindertje ziet er top uit, mooi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu weet ik dit... je heb alleen maar een halve aanwijzing nodig en je maak dit gewoon super mooi af. Heb ik je nu helemaal op de folie spoor geleiden?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een technieken allemaal Martha....jij hebt je helemaal laten gaan! Wat een prachtig resultaat!
    Fijn om via blogland zo iemand te vinden waar je zo,n creatieve klik mee hebt.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij waren vorig weekend inderdaad in het theater in Breda.

      Verwijderen
  7. Hoi Martha,
    leuk dat werken met hotfoil, je stansjes zien er prachtig uit en wat heb je mooie spulletjes gekregen, leuk dat dit via blogland kan..krijgt vast een herhaling,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was een verwendagje hé Martha.
    En zo samen aan de knutsel, hoe leuk.
    Mooie dingen gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo'n knutseldate! Het hotfoil ken ik, leuk spul! Mooi zo!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!