Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

vrijdag 21 juni 2019

jonge Saartje

afgelopen zondag was het Vaderdag,
voor mij  een goede reden om een hanger
voor Richard te maken,
met Saartje erop...


de achtergrond is gemaakt met de gelliplate
de techniek leg ik hieronder uit,
ik heb zwart gebruikt voor het nodige contrast,
Richard houdt van bling bling
daarom wat accentjes geplakt  met glimmertjes,
met een witte gelpen nog wat details gezet


hier is Saartje 1 jaar oud, in 2010
Richard zette haar nogal eens bij 
hem op de werkbank


dit zijn de printjes die ik heb gemaakt,
op de gelliplate donkere acrylverf aangebracht,
uit een tijdschrift een afbeelding gescheurd,
deze afbeelding in de verf gelegd,
met een roller gelijkmatig de afbeelding 
in de verf aangebracht,
de afbeelding voorzichtig eraf gehaald,
goed laten drogen aan de lucht
rol hier een dun laagje verf naar eigen keuze op
leg je kaartkarton hierop en druk af


het worden geen scherpe afdrukken,
maar het effect is mooi
bij deze twee kun je wel zien wat het is...

even een kanttekening
als je dit wilt proberen,
het werkt niet bij alle tijdschriften,
dus gewoon even  testen....



ik ben echt tevreden met het resultaat

Richard vond het ook mooi!
Jullie ook?

Liefs en groetjes
Martha!








8 opmerkingen:

  1. Wat mooi Martha en wat een lief idee om een kaartje voor Richard te maken! Saartje heeft dus ook de tinnen leeftijd! :-) fijn weekend xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zoals jij aan het experimenteren bent met gelliplate en tijdschriften. Mooie resultaten! Een man die van bling bling houdt... dat maak je niet vaak mee 🙂 lief kaartje van Saartje voor Richard, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk. Krijg gelijk inspiratie om weer met de gelliplate te gaan werken.
    De afdruk met de gezicht erin vind ik geweldig. Heb er al voorheen met de tijdschrift techniek gewerkt maar die van mij was niet zo geslaagd.
    Mooie kaart en monoprints.
    Mijn groetjes aan Saartje en Richard!!
    Groetjes
    Sandie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart, ik heb het ook al eens geprobeerd maar mislukte bij mij.Ik gebruikte wel heel goedkope acrylverf van de Action misschien was dat de oorzaak.
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Martha, wat een schatje is Saartje, gaaf jou manier van een momoprint maken. ik vind ze allemaal schitterend geworden.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker weten vind ik dit mooi. Een techniek die ik zeker eens uit ga proberen, ik heb er al eens over gelezen. Je hebt een hele gave kaart voor Richard gemaakt, leuk dat Saartje de hoofdrol mocht spelen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige bling bling hanger heb je voor Richard gemaakt, dan is Saartje nu al 10 jaar, de tijd vliegt.
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super zeg! Wat lief dat je voor Richard dat maakt voor vaderdag!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!