Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

zaterdag 16 juli 2022

Door stappen en...

 ...trappen
ik heb een boekje gemaakt
om de resultaten in te schrijven
van mijn wandelen en fietsen
bijna dagelijks wandel ik met stokken
(Nordic Walking)
sinds kort ben ik hier mee begonnen,
omdat ik wat last van mijn balans kreeg
ik moet zeggen eerlijk is eerlijk,
het helpt enorm
Mountainbiken doe ik zo om de dag
en elektrisch fietsen ook een aantal keer in de week
dit ga ik ook bijhouden in het boekje

dit mapje heb ik bij de kringloop gevonden
beetje opgeschuurd en Richard heeft
het met verf zwart gespoten
de tekst heb ik geschreven met een witte acrylpen
omrand met metallic gelpennen
de voetstapjes zijn van een stencil
en de fiets is een stempel met wit EP

de eerste pagina is een korte uitleg
ook hier weer de stempel en de 
voetstapstencil gebruikt

tijdens het wandelen heb ik 
een stappenteller app aanstaan
zo weet ik wat het resultaat is
dit schrijf ik op een memoblaadje
welke ik bewerkt heb met inkt
en gemat op zwart kaartkarton
net als de pagina zelf 
deze heb k bestempeld met wolken
in dezelfde kleur als de rest

elke 2 pagina's maak ik in
dezelfde kleurstelling

de achterkant van het mapje
bestempeld en bewerkt met wit EP
daarna met metallic gelpennen gekleurd
en uitgepoetst

Dit boekje ga ik dus dagelijks gebruiken
en mijn conditie op peil houden

Toch leuk om mijn knutselhobby
 ook hier  bij te gebruiken

Wat vinden jullie ervan?

Liefs en groetjes

Martha



11 opmerkingen:

  1. Mooi, leuk dit geeft je vast motivatie om vol te houden. Nog een tip, foto's nemen van al het moois dat je ziet onderweg. Koppel je het aan je knutselhobby, dan kan je uit die mooie foto's inspiratie halen voor kaartjes.
    Fijn weekend.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo wordt wandelen en fietsen nóg leuker, wat heb je er een prachtig boekje van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi boekje en wat een leuk idee om het op deze manier bij te houden.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is handig zo'n boekje met stappen en fietsen, leuk om zo te zien, hoe je je conditie op peil houdt,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee en boekje. Heel goed van jou! Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is pas een motivatie! Geweldig idee.
    Veel stap en trap plezier! X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om bij te houden en dan aan bijvoorbeeld het eind van de maand te zien wat je gelopen en gefietst hebt.
    Je hebt er eerst weer een heel mooi boekje van gemaakt, past echt bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ten 1e Martha….wat ben je super fanatiek met bewegen,hartstikke goed zeg!
    Je boekje is prachtig bewerkt en wat zal het leuk zijn om steeds je resultaat op te schrijven xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt super knap dat je zoveel beweegt al zal dit met de hitte niet altijd mee vallen.
    Heb je het nordic walken echt zomaar zelf geprobeerd en helpt dat echt voor een betere balans want ik merk met het ouder worden ook dat ik best wel een slecht evenwicht heb. Ik wandel wel elke dag ongeveer drie kwartier maar dan dus zonder stokken.
    Je boekje uit de kringloop is echt perfect mooi bewerkt, ik hou er van recyclen!
    En ja inderdaad wat je zegt op mijn blog is waar thuis in je eigen mooie Nederlandse omgeving kan het ook al als vakantie voelen.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!