Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

vrijdag 31 maart 2023

gestipt

 en toen waren we 2 weken verder
ik heb niet stilgezeten, maar aan bloggen
even niet toegekomen
ik heb mijn verfjes uitgezocht
en op dikte gemaakt om te gaan stippen
vorige week was Richard jarig en 
dit heb ik gemaakt


dit doosje had ik nog liggen
het was helemaal blank,
eerst heb ik em zwart gemaakt
en daarna het patroon gestipt



maar voordat ik daar mee kon beginnen
heb ik eerst al mijn verfjes getest en in kleine
potjes gedaan, daarna op dikte gemaakt
met een acrylverdunner
op de dekseltjes een nummer gezet
wat correspondeert met de nummers op
de kleurenkaart


een mapje gevonden bij de kringloop
daar kleurenkaartjes ingemaakt
met verschillende dikte stipstokjes
dit verfmerk is van Decotime
deze verf is goed van dikte
en geeft mooi resultaat


deze verfjes zijn van Folk art
en veel te dik
dus veel moeten testen


de Panduro verfjes zijn mooi vloeiend
en hebben een mooi glansje


Prisma color is ook te dik
maar op de goede dikte is het een mooi stipverfje


dit is pearlmaker verf
verrassend goed en met een mooi glansje
eigenlijk maak je hier pareltjes mee
maar ik heb het in potjes gedaan
en een beetje verdund


hier ben ik op kaartkarton aan het stippen
allereerst zoek ik het midden van de kaart op
dan trek ik lijnen over de kaart met een krijtpotlood
van punt naar punt
die lijnen kun je ook weer verdelen
en dan maak ik met passer cirkels 
ook weer verdeeld tussen de lijnen
en daar maak ik mijn stippatroon op
het is even oefenen maar
ik vind het superleuk


en dit is het doosje voor Richard 
omdat het doosje rechthoekig is
was het moeilijk om het 
stippatroon gelijk te krijgen
maar Richard was er blij mee en ik ook
Je zult mijn stipjes vast nog meer zien op het blog

Liefs en groetjes



Martha














12 opmerkingen:

  1. Wauw vind het schitterend wat je voor je man maakte. Je bent zo veelzijdig!! Fijne avond liefs Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow prachtig gestipt doosje Martha en nog Gefeliciteerd met Richards zijn verjaardag.

    ps heb jij ook zoveel spam elke dag nu van blogger ik zit van 80 tot 200 reacties in mijn spam box en moet ze allemaal weer opnieuw goed keuren.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei Martha, ben jij nu ook stipverslaafd...? Hele klus om al je verfjes uit te zoeken, maar je hebt er gelijk een mooi naslagwerk van gemaakt. Prachtig doosje voor Richard, ben heel benieuwd naar je volgende stipwerkjes, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Martha, je titel maakte me direct nieuwsgierig! En wauw, wat ben je goed bezig. Eerst heb je alles goed onderzocht en inderdaad voorbereidend werk is al het halve werk. De kaart in wording die je laat zien, daar ben ik nu al fan van. En het doosje voor Richard daar heb je elk stipje met liefde gezet, dat voel ik tot hier! Ik kan haast niet wachten om hier meer van te zien en inderdaad ook jij bent heel veelzijdig. Je zou zomaar mijn moeder kunnen zijn met onze gelijkenissen op hobby vlak! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, jij bent ook aan de stipjes gegaan, ik heb het bij meerdere mensen gezien, leuk.
    Je hebt een mooi cadeau voor Richard gemaakt. Nog gefeliciteerd met zijn verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo joh, wat heb je dit weer mooi gedaan. De liefde straalt er van af.
    Liefs en fijn weekend en nog gefeliciteerd met Richard.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je, voordat je gaat stippen ook al zo creatief bezig bent met alles.
    Een mapje maken, uitproberen, stipjes op een kaartje zetten, het merk erbij, alles overzichtelijk in een mapje, verf verdunnen...... sjonge, voordat je kon beginnen was je al een tijdje verder.
    Maar het is een heel mooi kadootje geworden, er zit veel liefde in.
    Je gestipe kaartje ziet er ook erg mooi uit, ik ben benieuwd wat je daarmee gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Richard Martha en wat heb je een mooi doosje voor hem gemaakt met dat leuke stippatroon. Gaaf en slim dat je zo je verfjes in kaart hebt gebracht, heel handig voor toekomstige projecten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk doosje heb je voor Richard op gepimpt Martha....nog van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag!
    Was het een verrassing of had hij gezien dat je ermee bezig was?
    Groetjes en een fijn weekend,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Richard, wat heb je hem verrast met een mooi gestipt doosje. Wat heb je al je verfjes mooi in kaart gebracht,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog proficiat met de jarige.
    Wat een leuk kadootje dit doosje met het stippatroon erop. Prachtig gemaakt.
    Een flink karweitje om die kaartjes te maken met alle kleuren in diverse diktes erop.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Snap ik dat je 14 dagen van de radar afwas Martha….je was druk met je verfjes uitzoeken, testen en mapjes maken….maar jeetje wat een geweldig mooi doosje heb jij gemaakt!! Leuk ook om de foto te zien dat je bezig bent…Hier was Richard uiteraard erg blij mee (en nog gefeliciteerd met zijn verjaardag) xx

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!