Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

zondag 4 september 2022

meisjes gezicht

 een paar jaar geleden
heeft Richard voor mij een 
heel groot mixed media boek gekocht
steeds zag ik het staan op de plank
maar durfde er niet in te beginnen
tot afgelopen week.....
en dit heb ik  gemaakt

allereerst heb ik Gesso op de pagina gesmeerd
toen met wateroplosbare krijtjes
allerlei kleurtjes neergezet
met Gesso de kleurtjes vermengd
her en der een stencil gebruikt
ook nog wat stempelafdrukjes gezet
met archival inkt
daaroverheen een mat medium geverfd
toen laten drogen

in de droogtijd ben ik gaan tekenen
zoals je ziet met hulplijntjes
op dun papier
toen ik tevreden was 
heb ik de tekening overgebracht
op mijn mixed media pagina

ik heb de tekening overgebracht
 met carbonpapier
en ingekleurd met de wateroplosbare krijtjes
ik vond het best moelijk
want dit heb ik nog nooit gedaan
meestal houd ik het bij potloodtekeningen
nu kwam er dus een dimensie bij
hoe moet dat met schaduwen enzo
en die  neus woow dat viel me nog niet mee
maar goed ik vond het heel erg leuk
 en het lukte mij ook nog

het haar vond ik ook wel een dingetje
maar goed dat is ook gelukt

op de linker pagina
de tekst van Pippi Langkous
zeer toepasselijk,
want ik heb dit nog nooit gedaan
en toch geloofde ik in mijzelf

In het echt komen de pagina's mooier over
ik kreeg het niet goed op de foto
maar over het geheel ben ik zeer tevreden
ben ook wel benieuwd wat jullie hier van vinden


liefs en groetjes

Martha

15 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend knap getekend Martha en wat heb je met mooie kleurtjes gewerkt. Hier mag je zeker trots op zijn!
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch veelzijdig getalenteerd Martha, super knap gedaan!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en knap gedaan Martha, tof zoals jij de uitdaging met jezelf aan gaat. Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat knap.
    Juist de schaduwen zijn zo lastig, oh en het haar, ook heel moeilijk.
    Maar het is echt prachtig, je hebt duidelijk talent.
    Wat ontzettend knap dat je het meisje zelf hebt getekend.
    Dit smaakt vast naar meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Martha wat ben jij toch een groot talent.
    Zeker niet twijfelen aan je eigen, je kan het.
    Dat bewijs je maar weer door deze mooie tekening te laten zien. Echt mooi gedaan.
    Binnen een paar weken begin je toch aan een portert van Richard en Saartje ?
    Goed bezig hoor, ik kijk al uit naar het volgende.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n boekje waar je maar niet in durft beginnen, herkenbaar... Maar het werd een hele toffe start met veel persoonlijke uitdagingen en inderdaad grappig dat we beide dezelfde tekst gebruikte. De uitspraak van Pippi is ook zo waar! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het heel knap, zo'n portretje is echt heel moeilijk! Super gedaan, Martha, je mag er zeker trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi getekend echt heel knap, lijkt me heel moeilijk, echt super gedaan,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel gaaf Martha. Knap getekend, ik doe het je niet na. Leuk om die tekst van Pippi te gebruiken. Dit smaakt naar meer toch?
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig mooi Martha en ik ken het gevoel van niet durven beginnen op zo'n mooi wit vlak. Had ik ook al bij het aquarelleren. 😂 Maar je hebt het prachtig gedaan en dat overbrengen met carbonpapier, wat een goed idee.
    Groetjes en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele mooie creatie Martha. Goed getekend en een leuke tekst erbij. Super mooi gemaakt! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe het je niet na hoor! Echt knap werk heb je gemaakt.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof om er gewoon aan te beginnen, het ziet er best goed uit voor een eerste keer, Ga zo voort :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed dat je in je boek begonnen bent, wat knap om zo'n meisje te tekenen. Je zelf uitgedachte mapje is prachtig.
    En dan natuurlijk onze verjaardagskaarten, wat waren die fantastisch, geweldig, schitterend. Zoveel mooie details, echt superbedankt namens ons allebei.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!