Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

maandag 12 augustus 2024

Hortensia

 ben echt in de aquarelmodus
heb deze bloem geschilderd
ik zag em op grond liggen
en toen nagetekend



deze keer heb ik de inktense potloden gebruikt
en met een waterpenseel
de tekening een wassing gegeven


k maak altijd een kleurenkaartje
naast de tekening




met inktense potloden kun je tekenen
maar ook schilderen
dan kras ik de kleuren op een ruw snijplankje
en dan kun je daar de kleur afhalen



dit is mijn houten doos
met inktense potloden



uiteindelijk is dit het resultaat geworden




hier in de passepartout
en buiten gefotografeerd

Ik ben er blij mee
wat vinden jullie ervan?

Liefs en groetjes

Martha




14 opmerkingen:

  1. Práchtig Martha, zo knap dat je zelf zo mooi kunt tekenen/schilderen. De hortensia is een van mijn favoriete bloemen en je hebt hem levensecht weergegeven. Ik heb dezelfde doos potloden. Ik haal met een nat penseeltje kleur van de punt van het potlood maar jouw tip ga ik zeker eens proberen. Dan kun je een mooi palet maken.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt prachtig getekend en ingekleurd, ziet er supermooi uit,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig getekend en ingekleurd. Een schilderijtje zo mooi.
    Wat heb je veel kleurtjes, zo kan je wel kleurschakeringen maken 😊
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De passe-partout maakt het helemaal af, wat een ontzettend mooi schilderijtje is dit.
    Ik vind het altijd zo knap van je, dat je zo uit de "losse pols" kan tekenen, ik heb al moeite met inkleuren, haha.
    Je hebt talent en nogmaals, doordat je het "ingelijst" hebt vind ik het nog echter.
    Mooie doos potloden heb jij zeg, niks fijne dan zoveel kleuren hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een prachtig schilderij heb je gemaakt! De passpartout laat de hortensiabloem nog mooier uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Je hebt talent! Ik zit ook volledig in mijn teken en schilder fase. Neemt weinig plek in. 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat heb je dit weer prachtig gedaan en getekend Martha. toppie.............. jouw kaartje staat mooi langs de tv .............gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sjonge, dit is toch geweldig als je dat kunt! ZO mooi! Ik zou hem helemaal niet weggeven, geloof ik...of aan een speciaal iemand...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend Martha!! Wat een talent heb jij. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat je blij ermee bent snap ik, het is heel knap gedaan, doe het je niet na. Heel mooi.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig en daar mag je blij om zijn hoor.
    Ik red het niet dus daarom altijd vol bewondering.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze heb ik helemaal gemist !!!!
    Super gaaf !!!!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi!! Ik heb mijn Hortensia ook eens nagemaakt, maar dan met pen en watercolour. Prachtig gedaan deze!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!