Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

vrijdag 16 augustus 2024

klaprozen

 zo'n heerlijke bezigheid, dit schilderen
en toch probeer ik mezelf steeds uit te dagen
meestal maak ik eerst een tekening
met potlood, maar nu heb ik dat niet gedaan



hier heb ik met de verf zelf getekend
en uitgewassen 
toen de eerste laag droog was
een lichte laag eroverheen geschilderd
zo is het wat transparanter gebleven
ik vind het niet gemakkelijk deze techniek
ben de controle wat kwijt..



deze klaproos ook zo geschilderd
maar ik vond het te plat
dus de bloem omlijnd met een fineliner



nog even samen op de foto
het resultaat vind ik niet slecht 
maar ik vind het niet gemakkelijk




deze heb ik wel weer getekend met potlood
maar het wilde niet zoals ik het in gedachten had
ik wilde het heel los doen overkomen
maar dat is niet gelukt
ook het papier was een verkeerde keuze van mij
ik schilder het liefst op 100% katoen
en dit was dat niet

maar goed het is wat het is,
tekeningen gooi ik nooit weg
en ik leer er steeds van...
benieuwd wat jullie ervan vinden

Liefs en groetjes

Martha








13 opmerkingen:

  1. Nou Martha vind ze heel mooi alle 3 de klaprozen en prachtige kleur combinaties. Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het allemaal even knap wat je laat zien Martha. Gaaf en leerzaam om jezelf steeds zo uit te dagen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind ze geweldig Martha, de eenling is wat minder en de laatste vind ik prachtig,,,, je doet het super..........gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie schilderijtjes, ik doe het je echt niet na, zelfs geen vierkante centimeter ervan, vind het zo knap hoe je dat doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi om te lezen dat jij tekeningen nooit weg gooit. Dat zou ook zonde zijn, want inderdaad, je leert er altijd van en dan is het fijn om terug te kijken
    Ik vind de eerste, die geel/oranje bloemen heel erg mooi. Daar zit diepte in en het klopt zoals je het getekend hebt.
    Knap hoor, maar dat zeg ik steeds.
    Komt vast omdat ik dat ook echt vind, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit met bewondering te kijken!! Ik vind ze zo mooi! De tweede is net echt. Razend knap vind ik het. Natuurlijk ben je niet altijd tevreden, dat snap ik. Maar iemand zoals ik, die dit niet in de vingers heeft, vindt dit echt heel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn echt alle drie prachtig, ben helemaal weg van de eerste. Knap dat jij zo kunt schilderen,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi om dit zo uit de vrije hand te schilderen.
    De ene keer lukt het beter als een andere keer maar het resultaat mag er zijn! Altijd bewaren deze creaties
    Fijn weekend
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het heel knap! In een art journal bewaren, doe je dat? Als een mooi bewaar/naslag werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze mooi! Het genieten, het proces en met de tijd de evolutie zien is het belangrijkste. En niet streng zijn voor jezelf. Er zijn mensen die er van dromen zoiets op papier te kunnen zetten. Je hebt talent dat zeker en je mag super trots zijn. X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Martha, ze zijn prachtig, allemaal en de hortensia's zijn ook heel erg mooi.
    Je bent een kei!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Both are very beautiful, Martha! You've done a great job!! Amazing! Love them
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik vind je schilderwerkjes allemaal prachtig!!!
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!