Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

zaterdag 17 februari 2024

Pools kaartje

 in het knutselgroepje is een mevrouw
die regelmatig naar Polen gaat
zij vroeg aan mij of ik een kaartje
wil maken voor een  Pools jongetje
dat zijn eerste communie gaat doen
natuurlijk wil ik dat,
maar omdat ik Protestants ben
weet ik niks van Rooms Katholieke gebruiken
dus zij heeft me dat uitgelegd
en de tekst voorgeschreven



het plaatje heb ik op
 PINTEREST gevonden
het is een wijnkelk met IHS erboven
in een kruis op een ouweltje
deze letters zijn het monogram van
Jezus Christus,
rondom de kelk zie je korenaren
het plaatje heb ik gemat op goudkleurig karton
ook de bloempjes heb ik daarvan uitgesneden
daarna op een mooi  wit kantrandje geplakt



de bovenste tekst gemaakt in WORD
de onderste tekst uit een 
Poolse kaart geknipt, digitaal
het Pools alfabet is een beetje anders
als dat wij gewend zijn....



de achterkant
hetzelfde gehouden als aan de voorkant
met dezelfde cirkels 
en het goudkleurige karton

de kaart heb ik op de foto gezet
en naar desbetreffende mevrouw gestuurd
ze vindt de kaart mooi
wat vinden jullie ?

Liefs en groetjes

Martha








15 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig en een 100% een katholieke communie kaart, hij zal bij de Poolse mensen zeker in de smaak vallen. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Knap van je om dan zo'n soort kaart te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt Martha. Niet makkelijk om zoiets te maken in een vreemde taal.
    Fijn weekend,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is heel mooi Martha. Knap gedaan en ook nog een mooie Poolse tekst.
    Fijne avond en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal top Martha, de opdracht is goed uitgevoerd en een bijzonder mooi eindresultaat 👌

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi hoe je deze kaart maakte!!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi Martha !!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie kaart voor een communie Martha. Wat een eer dat je hiervoor gevraagd bent.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan volgens de opdracht die je kreeg.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, dat heb je wel heel knap gedaan Martha. Sowieso voor een gebeurtenis die je niet kent en dan ook nog in een vreemde taal, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, ik vind het al lief dat je de opdracht aannam! Lijkt me heel moeilijk als je de gebruiken niet kent. Maar je hebt er een prachtige kaart van gemaakt. Die zal zeker gewaardeerd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt een prachtige communiekaart heb je gemaakt, leuk met de Poolse teksten...die valt vast in de smaak,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi.
    Wat leg jij toch altijd veel liefde in je creaties!!
    Denk je lang over een idee na, of ontstaan er dingen tijdens het maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een prachtige communie kaart Martha..........gr karin

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!