Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

zondag 17 maart 2024

werkwijzer "vlopkaart"

 DAPHNE
was benieuwd waar ik het patroon
vandaan heb van deze kaart



ik heb deze kaart een beetje zelf ontworpen
dus bij deze een werkwijzer
de foto's zijn niet al te goed van kwaliteit
ik heb wat bewogen tijdens het fotograferen...


snijd 2 stroken van 28x10cm



maak 2 rillijnen
aan beide kanten op 13,8cm
(op het memootje staat het fout)
je krijgt dan een ruggetje van 4mm


snijd een strookje van 13,5x1,4cm
ril op de korte kant op
5mm en 9mm




lijm bovenstaand strookje
op het linkerdeel van 1 strook
leg het rechterdeel
van de andere strook er boven op
en lijm aan 3 kanten vast
de bovenkant blijft open
aan de onderkant zie je het randje 
van het kleine gerilde strookje
dit blijft vrij 
daar plak je later de punten op



snijd nu de voorkant in punten
zoals de foto laat zien
van punt naar punt



plak de punten
op het opstaande randje van de strook
die je eerder hebt opgeplakt
nu heb je dus een "VLOPKAART"



dit is de achterkant
doordat je de bovenkant niet hebt
vastgeplakt is er een vakje ontstaan en 
daar kunnen labels in

Nou ik hoop dat het duidelijk
 is deze werkwijzer
als er vragen zijn dan hoor ik het 
en help ik je graag 

Liefs en groetjes

Martha











5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een werkwijzer hebt gemaakt. Dank je wel! Wie weet kom ik er binnenkort aan toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief en mooie werkwijzen Martha, dankjewel! Ik houd hem in gedachten xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief dat je dit zo uitgewerkt heb.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooooooo zeg, dat is nogal een gepriegel.
    Maar wel héél leuk om te doen (lijkt mij).
    Mijn schoonmoeder vroeg om een kaart, voor haar dochter, (mijn schoonzus).
    Zij wordt 60 en ineens bedenk ik dat het leuk is om zo'n kaart voor haar te gaan maken.
    Ik laat het je nog weten, héél erg bedankt voor de uitleg!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!