Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

vrijdag 21 april 2023

gestipt en genaaid

 dat stippen vind ik zo leuk,
maar ik wilde het toch nog meer gaan uitbreiden
met Staphorst in mijn gedachte
ben ik op stof gaan stippen,
ik had nog een stukje gladde zwarte stof 
dus waarom niet....


de stof verdeeld met een krijtpotlood
de kleurtjes uitgezocht
en stippen maar...

ik heb de stof op een snijmatje gespannen
eerst een proefje gemaakt
dat zie je rechts
nou je ziet het , het is goed gelukt
toen het lapje klaar was,
heb ik het tussen bakpapier gelegd
en voorzichtig met een theedoek
en de strijkbout eroverheen gestreken
op deze manier is de verf gefixeerd


toen heb ik het lapje voorzichtig op maat geknipt
ook een voering  geknipt
het lapje voorzichtig verstevigd met plakvlieseline
en het zakje in elkaar genaaid


natuurlijk mag een ritsje niet ontbreken


de achterkant heb ik effen gehouden

Dit ritszakje is voor Richard,
hij heeft me op het idee gebracht en zei 
gewoon uitproberen, wat kan er mis gaan?!
Hij is er blij mee!

Liefs en groetjes


Martha

12 opmerkingen:

  1. O! Wauw! Geweldig idee om het zo te doen en een super tof eindresultaat. Heb je dan met textielverf gestipt of met acrylverf?
    Ik las je bericht op mijn blog en niet erg hoor, ik wou alleen zeker dat je wist dat ik er blij mee ben 😉 door jou zit ik ook weer ik mijn stipjesdagen 🐞
    Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een gaaf idee, zier er weer toppie uit Martha

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Martha zo mooi geworden, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt leuk deze creatie. Dat is speciale verf die je gebruikt? Of dezelfde als op papier?
    Mooi gemaakt!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend leuk! Slim om het met de strijkbout te fixeren! Het is geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Martha! Heel mooi zo op het stof en dan tot een mooi etui verwerkt.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi stipwerk en goed idee om het op stof te verwerken en er een superleuk etui van te maken,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeh, dat is een gaaf zakje geworden! Een goed idee van Richard en mooi uutgewerkt door jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhhh, wat is dit leuk.
    liefs en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En grlijk heeft Richard, wat kan er nou gebeuren?
    Wat is dit leuk zeg, nu kan je nóg meer met het stippen.
    Super leuk ook om 2 hobby's met elkaar te combineren

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het stippen gaat je heel goed af Martha....wat ontzettend mooi gedaan en leuk dat Richard er zo blij mee was!
    Groetjes Diny !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed idee om na het stippen op kaarten (allemaal even leuk) nu op stof te werken. Het is prima gelukt, weer een hobby er bij

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!