Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

woensdag 26 april 2023

Gestipte kaarsenhoudertjes

 stippen kan dus op veel materiaal
onlangs was ik bij Emmaus, de kringloop
daar zag ik 2 hartjes voor waxine lichtjes liggen
deze heb ik zwart geverfd en bestipt

deze is voor Jenet mijn oudste dochter
zij houdt van roze
ik heb hier de verf steeds lichter gemengd
dus heb ik verschillende gradaties in de
kleur roze gekregen


je moet wel op tijd met stippen beginnen
want je kunt het niet in 1 keer afmaken
in verband met de droging



ik ben blij met dit resultaat


deze is voor Martine
zij houdt van olijfgroen
ook de verf ietwat gemengd
tot de gewenste groen


de patroontjes van het stippen
verzin ik gewoon maar een beetje zelf


met het waxinelichtje erin
als laatste heb ik de houdertjes afgelakt
met een matte blanke vernis

Oja , er was een vraag met welke verf ik op
stof stip, ik stip met dezelfde verf
ben niet van plan om speciale verf  te gaan kopen
en je ziet het werkt allemaal
het belangrijkste is de dikte van de verf

Jenet en Martine zijn blij met hun lichtjes

Liefs en groetjes


Martha

16 opmerkingen:

  1. Mooi! Ook leuk dat je zelf patroontjes verzint. Leuke techniek is het.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee en gaaf resultaat !!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het patroon zelf verzonnen, wauw, knap hoor.
    Je maakte 2 leuke kadootjes voor je dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vroeg me net af of je patronen had van het stippen en dan lees ik dat je dat zo uit de vrije hand doet….ontzettend knap Martha! Wat zullen Martine en Jenet blij zijn met deze fantastisch leuke waxine lichtjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel knap weer. Ik ben ook wat dingen van de kringloopwinkel aan het stippen. Bedankt voor de reactie over de verf op stof. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie liefdevolle cadeautjes, ze zullen gekoesterd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 2 hele mooie cadeautjes. Knap dat je zo zo mooi en gelijk rondjes kan verven. Echt prachtig gemaakt. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dit weer mooi opgepimpt, echt precies werkje.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn erg leuk geworden deze hartvormige waxinelichtjes. Je hebt ze heel mooi gestipt Martha.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi gedaan Martha, ze zien er nu echt supermooi uit met het stipwerk.
    Het is hier ook heerlijk weer, lekker warm en zonnig,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In de kringloopwinkel kan je best nog schatten vinden en met wat creativiteit bekom je iets leuk en prachtig.
    Ik vind je gezellige decoratie lichtjes heel mooi gemaakt.
    Knap gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk is dit geworden. En de zelfgemaakte cadeautjes blijven het leukst...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi gedaan! Wij hebben eens tijdens een DTweekend gestipt. En dat is best wel lastig.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf zeg, erg mooie resultaten en super als cadeautje inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!