Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

donderdag 26 oktober 2023

dubbele kerstdraaikaart + werkwijzer

opnieuw een dubbele draaikaart gemaakt
maar nu in centimeters
ik heb de inches omgerekend naar centimeters
en een werkwijzer ervan  gemaakt
dit is de kerstkaart

ik heb wat restjes opgeruimd
en de plaatjes zijn van Pion Design
dit is de voorkant



de binnenkant
met tekst en 2 ijssterren


de achterkant 
voor de tekst

en zo past de kaart goed in een envelop

nu komt de werkwijzer


een vel met dubbelzijdig design
van 28,7cm x 14,5cm
(de hoogte kun je bepalen, zoals jij dat wilt)
  



op  deze tekening heb ik de werkwijzer al geschreven
maar ik zal het nog toelichten
rondom een border van 2,4cm
je rilt langs boven en onderkant op
5,5cm en 8,5cm
draai je papier en ril aan de andere kant
ook op 5,5cm en 8,5cm
Nu heb je dus 8 rillijnen
de rillijntjes heb ik met stippen gemarkeerd
de potloodlijntjes die je ziet, zijn hulplijntjes
daar doe je verder niks mee
de snijlijnen heb ik gemarkeerd met XXX
je  hebt 4 vertikale snijlijnen
en 4 korte horizontale snijlijnen
Ik denk dat de tekening verder wel duidelijk is



het is een kwestie van goed meten
en precies snijden/knippen
dan krijg je dit resultaat
nu kun je de kaart gaan versieren
oja, de beide zijflapjes heb ik bekleed met 
hetzelfde dp dan wordt de kaart wat steviger

Veel succes met het maken,
als het niet lukt, 
kun je altijd hulp vragen bij mij

liefs en groetjes

Martha








13 opmerkingen:

  1. Een hele mooie kerstkaart heb je met dit model gemaakt Martha. Dank je wel voor de werkwijze en het omrekenen maar ik ben ao slecht in recht snijden/knippen/meten dat ik dit niet aandurf hihi. Ik geniet wel bij jou.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een prachtige kaart Martha wat kan jij dat toch goed toppie.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een super leuke en mooie kaart tof model! Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw prachtig Martha.
    Je kerstkaart ziet er fantastisch uit.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend en zo lief dat je dit zo duidelijk met ons deelt maar dat gaat er hier niét van komen (zal je vast niet verbazen 😉).
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh super, dank je wel voor de uitleg.
    Ik ga er zeker eens mee aan de slag.
    Wat een mooie kaart laat je ook in dit bericht weer zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige kaart en wat lief dat je alles zo uitgewerkt heb hier.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo ontzettend mooi deze kaart en een geweldige uitwerking die je maakte Martha, ik ga hem op m’n lijstje zetten, dankjewel xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat prachtig! En wat super dat je er een werkwijzer van gemaakt hebt. Ik zet hem ook op mijn lijst, die al behoorlijk lang is...maar met zo'n duidelijke beschrijving moet het vast lukken. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi gedaan Martha maar het lijkt me ook een beetje moeilijk, echt een model om eens te proberen als ik niks meer te doen heb. (ha, ha) wanneer zal dat zijn??
    Fijn weekend en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij bent wel echt de queen van de mooie modellen, dit is ook weer een prachtige kaart! Leuk dat je er ook steeds tutorials bij zet, ik weet waar ik moet kijken als ik zoets maken wil. De plaatjes ook mooi, ik hou wel van die nostalgische kerstplaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele mooie kaart en wat een leuk model. Ik heb je uitleg meteen opgeslagen. Bedankt ervoor. Ik zal het eens uit gaan proberen. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!