Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

maandag 9 oktober 2023

werkwijzer en kerstkaarten

 vorige week liet ik een diamantvouwkaart zien
het leek me wel leuk om er een werkwijzer 
van te maken,
dus bij deze...

het gaat om deze kaart

je snijdt 2 stukken van 20x10cm


deze worden om de 5cm gerild
zoals je ziet op de foto



daarna maak je punten aan de uiteinden
zoals het op de foto staat
vanaf het midden bij 5cm naar de eerste rillijnen


nu heb je 2 van deze figuren


met de achterkant plak je de figuren 
tijdelijk aan elkaar vast met een tapeje
draai het om


dan zie je dit aan de voorkant




snijd 3 van deze kaartjes


eentje plak je op het middengedeelte vast
dan kun je het tapeje aan de achterkant verwijderen
de buitenste flapjes vouw je naar binnen


en daar plak je de andere kaartjes op vast


dan ga je de tussenstukjes bekleden
met dessinpapier


ook de achterkant


als je het kaartje dichtvouwt
krijg je dit


zo heb ik het kaartje versierd


en zo is tie geworden



nog eentje
maar nu met ander dessinpapier
en met zelfgemaakte bloempjes



en nog eentje
in dezelfde tinten

Nou het was een lang verhaal
ik hoop dat jullie er wat aan hebben
als er vragen zijn hoor ik het wel,
ik help graag

Liefs en groetjes

Martha





14 opmerkingen:

  1. Nou Martha, mijn handen jeuken weer, gelukkig gaan we morgen weer voor een paar dagen naar huis en kan ik me er meteen aan wagen. Volgens mij heb ik al eens zoiets gemaakt maar dat is lang geleden. Ze allemaal stuk voor stuk erg leuk geworden. Dank je wel voor de uitleg.
    Fijne dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het met deze uitleg niet lukt, je hebt het mooi uitgebreid beschreven
    Hartelijk dank ervoor.
    Jouw kaartjes zien er prachtig uit.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super gaaf model dank je wel voor de tutorial Martha het zijn mooie kaarten geworden

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk model is dit en ook niet zo moeilijk om te maken lijkt mij, ik ga het onthouden en wat een mooie kaarten heb je ermee gemaakt,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit stond al op m’n to do lijstje, nu kan het zeker niet mislukken. Bedankt voor de goede uitleg en mooie voorbeelden.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gaaf model Martha....en je hebt er gelijk maar drie van gemaakt.....heel mooi zijn ze!
    En bedankt voor de duidelijke uitleg!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, super, dankjewel Martha! Dat is een heel duidelijke werkbeschrijving van een supergaaf modelletje. Jouw voorbeelden zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief van je en wat heb je mooie kaarten ervan gemaakt.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, je maakte er meerdere zo te zien.
    Wat leuk dat je een werkwijze hebt gemaakt, ik ga er eens voor zitten, want vind het een mooie kaart.
    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn prachtige kerstkaarten geworden Martha en ik vind het model erg mooi. Dank je wel voor de uitleg, ik ga dit vast en zeker eens proberen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat een gaaf model Martha voor deze hele mooie kaarten, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat maakte je weer een top tutorial Martha, wie weet waag ik me er nog eens aan xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een apart en mooi model en wat leuk dat je er zo'n duidelijke tutorial van maakte! Als ik ooit zoiets wil maken, kom ik zeker weer kijken hoe het moet. Je kaartjes ermee zijn ook stuk voor stuk erg gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!